Happy Days

Stel uw vragen over Plan Zuid of plaats een oproep of aandachtsvestiging

Happy Days

Berichtdoor Dirk » februari 1, 2010, 4:59 pm

Halo beste Rivierenbuurters,
Begin jaren vijftig stond er aan het begin van de Rivierenlaan, tussen het Scheldeplein en de Zuidelijke Wandelweg, een groen houten gebouwtje met de naam "Happy Days". Er werd daar snoep en ander lekkers verkocht. Wie kan zich dit ook herinneren en wie heeft hier misschien nog en foto of aanvullende informatie van?

Hartelijke groeten,
Dirk

Re: Happy Days

Berichtdoor egbert » maart 3, 2010, 8:12 pm

Hallo Dirk,
Ik kan mij Happy Days wel herinneren ("happie daais" noemden wij dat toen). Wij speelden toen op Het Land, waar nu de nieuwe RAI staat. Aan de achterrand was een vuilnisbelt (een machtig interessante berg) dan de Wandelweg en Happy Days. Ik praat nu over begin jaren vijftig.
Verder kan ik eigenlijk niet veel toevoegen ; ik weet niet eens zeker of de "uitspanning" toen nog wel in gebruik was, in mijn herinnering zag het er tamelijk verwaarloosd uit.
Wat ik wel weet : daarachter was het land van Boer Strikker waar wij appels gingen jatten, en dan kwam hij achter ons aan rennen met een hooivork of een hark
egbert

Re: Happy Days

Berichtdoor jonssmit » mei 1, 2010, 6:37 am

Happy Days?

Ik zat indertijd, 1953, op de welpen van de St. Tarcisiusgroep. Het troephuis stond links aan de Zuidelijke Wandelweg. Ervoor kon je linksaf over een brug naar Strikker. Mijn moeder kocht er 's zomers groenten. Ik herinner me nog de overheerlijke gele komkommers, die hij verkocht. Na het troephuis van de verkennerij stond een uitspanning. Ik kan me de naam niet meer herinneren. Het was toen duidelijk een zaak, die op zijn eind liep. De eigenaar opende de zaak onregelmatig en er werd weinig aan onderhoud gedaan. Wat de kleur betreft: er staat me bij, dat de kozijnen rood-wit waren geschilderd.

Groeten Jons Smit.
jonssmit

Keer terug naar Vragen en oproepen